Nahradní vůz
Náhradní vůz a výměna motoru
Tým nesmí mít v jednu chvíli více než čtyři dostupné vozy. Ve volných trénincích může použít pouze dva vozy (neplatí pro týmy s možností třetího vozu v pátečních trénincích dle článku 58). V každé kvalifikaci může použít maximálně tři vozy. Před začátkem první kvalifikace musí tým nahlásit, které dva vozy chce použít. V případě, že jezdec chce přesednout do náhradního vozu po první kvalifikaci, musí do závodu odstartovat z pitlane. V tomto případě neplatí zákaz doplnění či ubrání paliva a mohou být vyměněny pneumatiky. Každý jezdec musí použít pouze jeden motor pro dva po sobě následující závodní víkendy. Pokud je zapotřebí výměna motoru, jezdec klesne v daném závodu na startovním roštu o 10 míst a v dalším závodu nesmí použít jiný motor. Pokud jezdec nedojede do cíle prvního ze dvojice závodů, může ve druhém nastoupit s novým motorem, aniž bude penalizován. Nicméně, pokud dojde k výměně motoru po první kvalifikaci, ale před startem prvního či druhého závodu, jezdec bude muset v daném závodu odstartovat z konce startovního roštu. FIA každý motor zapečetí tak, aby se nemohly měnit nebo opravovat hlavní pohyblivé díly. Po prvním z dvojice závodů budou použity další pečeti, které zabrání provozu motoru až do druhého závodního víkendu. Jakákoliv ztráta nebo poškození pečetí FIA bude považováno za výměnu motoru.
HOME
Odkaz na hlavní stranu vše o závodech F1(no... úplně vše ne) Seznam některých pilotů fotky monopostů Něco málo o autorovi těchto na rychlo udělaných stránek
Poslat e-mail